Nafila namaz
Nafila namaz u hanefijskom mezhebu dijeli se u dvije grupe: pritvrđeni sunnet i mendub – nepritvrđeni sunnet. U pritvrđeni sunnet spadaju sunneti koje je Poslanik a.s. redovno i ustrajno činio. To su sljedeći sunneti: dva rekata prije sabahskog farza, četiri rekata prije i dva poslije podnevskog farza, dva rekata poslije akšamskog farza, dva rekata poslije jacijskog farza i teravih namaz. U mendube, odnosno nepritvrđene sunnete, koje je Poslanik a.s. pretežno klanjao, ali ih je pokatkad i propuštao, spadaju: dva dodatna rekata nakon dva rekata pritvrđenog sunneta poslije podnevskog farza, četiri rekata prije ikindijskog farza, četiri rekata prije jacijskog farza, salatul-evvabine – šest rekata nakon akšam namaza s jednim, dva ili tri selama.
Neki hanefijski pravnici smatraju da je mustehab klanjati dva rekata nafile nakon akšam namaza. Spomenute nafile su vezane za dnevne farz namaze. U samostalnu nafilu spadaju sljedeći namazi: duha namaz koju čine najmanje dva rekata, ali je ispravnije klanjati 4-8 rekata u periodu nakon što se sunce podigne na horizontu pa do oko pola sata pred podne namaz, dva rekata namaza nakon abdesta, dva rekata tehijjetul-mesdžid, koji se klanja nakon ulaska u džamiju, ali ne u pokuđeno vrijeme, niti u vrijeme klanjanja farza, a zamjenjuje ih i neki drugi namaz (sunnet), zatim dva rekata istihare namaza koja se klanjaju u slučaju dileme da li nešto uraditi ili ne, četiri rekata tesbih namaza koji ima specifičnu formu, zatim četiri (a po nekima dva) rekata salatul-hadždže koji se klanja nakon jacije na specifičan način, te 2-8 rekata noćnog namaza (salatut-tehedždžud ili salatul-lejl).
U Muslimovu Sahihu se bilježi hadis u kojem Poslanik a.s. kaže: “Najvrjedniji namaz nakon farza je noćni namaz.” Muslim je, također, zabilježio sljedeći hadis: “Klanjajte noćni namaz, jer su to činili dobri ljudi prije vas, i zato što vas taj namaz približava vašem Gospodaru, briše vaše grijehe i odvraća od griješenja.” Duži kijam (stajanje u namazu) u ovom namazu je bolji od mnoštva sedždi (rekata). Na to ukazuje hadis: “Najvrijedniji je namaz u kojem se duže stoji”. (Muslim, Ahmed, Et-Tirmizi i Ibn Madže).